30 Nisan 2013 Salı

Rüyalar, rüyalar


Gestalt Psikoterapisinin kurucularından Fritz Perls:
“Bana göre bir rüya, tamamlanmamış bir duruma ait istekleri yerine getirmekten daha fazladır. Rüya varoluşçu bir mesajdır. Bir kişinin yaşam çizgisini anlamaya bizi götürebilir. Bununla ilgili en güzel şeyse şudur: eğer rüyalarımızın ve yaşam çizgimizin sorumluluğunu alabilirsek o zaman yaşamlarımızı değiştirebiliriz.”
(Baumgaradner, 1975:117: akt. Flanagan & Flanagan 2004: 163)


Rüyalar konusunda çalışmalar çok ilgimi çekiyor. Koçluk eğitiminin geçen modülünde grup çalışmasında bu konuyu çalışmıştık ve çok keyifliydi. 

Bu sabah uyanırken bir rüya gördüm, hemen kalktım ve rüyamı bir kağıda yazdım. Kağıda yazarken hiçbir yorum katmadan tamamıyle rüyada gördüklerimi aktardım. Rüyayı kağıda aktardıktan sonra rüyadaki objeleri ve kişileri belirledim. O objeleri ve kişileri üstüme giyip kendi iç sesimle onları konuşturdum. Bu çalışma sonucunda 6 tane farkındalık ve çalışma konusu belirledim kendime. 


Geştalt rüya kuramını oluşturan Perls’e göre rüyada kullanılan en temel mekanizma yansıtmadır (Fants 1998: akt. Daş 2006:273). Rüyada gördüklerimiz genellikle kabul etmekte zorlandığımız, sahiplenmediğimiz parçalarımızı temsil etmekte, bu yüzden rüyalara önem vermek önemli. 

Size de tavsiyem rüyalarınızı muhakkak yazın ve onlar ile ilgili çalışabileceğiniz bir Gestalt koçu bulup çalışın. 

Bireysel olarak rüyaları yazmak ve onlarla çalışmak çok hoşuma gitti, bundan sonra da devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder